woensdag 30 maart 2011

Social Media zorgt voor burn-out?

Twitter en Facebook zorgen er steeds meer voor dat werknemers met een burn-out komen te zitten. Dit komt omdat Social Media dwingend over kunnen komen. Werknemers worden overspoeld door informatie. Gemiddeld krijgen zij 110 berichten per dag. Tips om de information overload aan te kunnen.
*Kies een platform. Het is niet nodig Hyves, Facebook én Twitter te hebben.
*Bepaal voor jezelf wat je ermee wilt bereiken en gebruik het ook daarvoor.
*Als je informatie wilt hebben, zoek er dan zelf naar. klik hier

Reactie:
Jim Stolze zegt dat Twitter en Facebook ervoor zorgen dat er steeds meer werknemers een burn-out krijgen, maar hier ben ik het niet mee eens! Ten eerste hebben veel werknemers al niet eens Twitter en Facebook en als ze dit hebben, zitten ze er niet heel de dag op. Ik wil best geloven dat enkele werknemers met dit probleem te maken krijgen, maar ik denk dat dit een minimaal aantal is. Daarbij komt ook nog dat veel werkgevers Social Media onder werktijd niet eens toestaan. Ze vinden het tijdverspilling, onnodig en overbodig. Veel Social Media worden door werknemers gebruikt in hun vrije tijd en niet tijdens de uren van de baas. Tot slot lezen de werknemers echt niet alle 110 berichten op een dag. Social Media is voor ons plezier. We lezen alleen de berichten die ons interesseren en de rest gooien we meteen de prullenbak in. Dus Jim Stolze: maak je maar geen zorgen, werknemers krijgen echt niet zo snel een burn-out van Social Media! Tuurlijk komt een uitzondering altijd voor, maar het is op dit moment te vroeg om  te stellen dat steeds meer werknemers een burn-out krijgen van Social Media!

1 opmerking:

  1. Ik ben het met jou eens!

    inderdaad niet alle werknemers hebben twitter en facebook.
    er zullen inderdaad wel uitzonderingen zijn die door social media een burn-out krijgen.
    misschien is het een idee dat alle werkgevers verbieden om op het werk met social media bezig te zijn. wat hiervan weer een nadeel is. is dat door social media wel werkcontacten ontstaan.

    ik denk dat je hier als werkgever goed moet over nadenken wat jij als bedrijf belangrijker vind.

    BeantwoordenVerwijderen